Piesa „E adevărat, E adevărat, E adevărat!”, montată în 2018 la Breach Theatre și aflată la prima montare în România, reia procesul din 1612 al lui Agostino Tassi, pentru violul pictoriței baroce Artemisia Gentileschi. Dramatizarea împletește transcrieri judecătorești uluitoare, cu istorie, mituri, perspective contemporane și arată cât de puțin s-a schimbat societatea în ultimele patru secole. Povestea care străbate veacuri pune în lumină o femeie remarcabilă, care s-a răzbunat prin intermediul artei sale pentru a deveni una dintre cele mai de succes pictorițe.
„La începutul anului 1612, Artemisia Gentileschi îl acuză de viol pe profesorul său de perspectivă, pictorul Agostino Tassi. Pe durata celor șapte luni de proces, tot ea, victima, este supusă altor abuzuri, în încercarea justiției de a descoperi adevărul. Timp de șapte luni de zile, Artemisia a afirmat neîncetat, în ciuda tuturor presiunilor fizice și psihice, că tot ce spune este adevărat! Strigătul ei se face auzit astăzi, la mai bine de 400 de ani: Artemisia ne vorbește despre abuz, nedreptate, artă și, nu în ultimul rând, despre puterea eliberatoare a adevărului. Spectacolul ne provoacă spre reflecție și ne pune în situația de a ne întreba: oare cât de mult s-a schimbat percepția asupra femeii în 400 de ani?” – Alexandru Mâzgăreanu, regizor
Artemisia Gentileschi (1593-1653), descrisă de Anna Banti ca „o femeie care şi-a luat libertatea de a fi ca un bărbat”, este prima pictoriță a cărei operă a fost recunoscută în timpul vieții și prima femeie care a devenit membră a Academiei De Artă de Desen din Florența. Ea s-a impus prin arta sa, într-o epocă în care femeile nu erau acceptate deloc ușor de comunitatea artistică. A beneficiat de patronajul familiei de Medici, a corespondat cu Galileo Galilei și a lucrat pentru Regele Charles I al Angliei. Artemisia a realizat aproximativ 57 de lucrări, iar 49 din ele ilustrează temele cu care ea s-a confruntat, înfățișând personajele feminine în rol principal, cu personalități curajoase, puternice și rebele, lipsite intenționat de trăsăturile stereotipice feminine. Unul dintre cele mai cunoscute tablouri ale sale este Suzana și bătrânii (1610), atribuit Artemisiei la vârsta de doar 17 ani, în care pictorița abordează o poveste biblică și înfățișează o tânără îngrozită de hărțuirea a doi bărbați.
Spectacolul Breach Theatre a obținut în anul 2018 premiile The Stage Edinburgh și Fringe First la Edinburgh Festival Fringe.